Stop de bezuinigingen in de gezondheidszorg! teken hier

Wij, Marion Speetjens en Guido Bindels, constateren,  namens onze gehandicapte dochter Brigitte, dat de bezuinigingen in de gezondheidszorg in het algemeen en de gehandicaptenzorg in het bijzonder onaanvaardbare proporties hebben aangenomen en verzoeken daarom om deze bezuinigingen onmiddellijk stop te zetten en met terugwerkende kracht terug te draaien!

Ouders van gehandicapte kinderen moeten steeds meer eigen bijdrages betalen. Daar hebben ze tot op zekere hoogte begrip voor. De kosten van de zorg in Nederland rijzen immers de pan uit en wij zijn als ouders van een gehandicapt kind dat 24 uur per dag die zorg nodig heeft niet te beroerd om daar ook onze eigen financiële bijdragen aan te leveren. Maar alles heeft een grens!

Die wordt overschreden door bij voorbeeld:

- Het telkens verhogen van het eigen risico van de ziektekostenverzekering.

- Het onverantwoord inkrimpen van het aantal daarvoor opgeleide begeleiders op de zorggroepen, die onderbezet zijn, wat tot (levens)gevaarlijke taferelen leidt.

- Het wegbezuinigingen van noodzakelijke medische handelingen, zoals bij voorbeeld fysiotherapie (op het dagverblijf), speciale tandheelkundige behandelingen etc.

- En nu ook het grotendeels schrappen van het gehandicaptenvervoer van en naar de dagverblijven, waardoor mensen moeten stoppen met werken, om hun kind thuis te kunnen verzorgen en de werkeloosheid ook in andere sectoren (zoals de medewerkers in de zorg en de vervoerssector) alleen maar toeneemt .

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook sign_with_twitter
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Toestemming voor de verwerking van persoonsgegevens
Machtiging voor communicatie en / of overdracht van gegevens aan partners en derden die werkzaam zijn op het gebied van diensten, redactionele, energie-, telefonie-, toerisme-, communicatie-, entertainment-, financiele-, verzekerings-, automotive-, grootschalige consumptie-, humanitaire en liefdadigheidsorganisaties. En andere promotie- en commerciële doeleinden door middel van post- of telefoon- en / of geautomatiseerde oproep- of oproepcommunicatiesystemen zonder tussenkomst van een exploitant en / of elektronische communicatie zoals e-mail.

Reactielijst

Verwante petities

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook sign_with_twitter