Discriminatie SWT’ers Ford Genk teken hier

Jl. kregen we op Ford Genk ons voorstel tot sociaalplan voorgelegd. Was me dat even schrikken toen ik zag dat ik met alle macht in het vernieuwd brugpensioen, SWT, stelsel geduwd werd. En het werd nog erger toen ik hoorde dat ik helemaal geen keuze zou hebben en dat ik verplicht ben in het SWT stelsel te stappen. Ik voelde me echt gediscrimineerd door mijn ouderdom. Ik wil helemaal nog niet van de arbeidsmarkt verdwijnen, ik wil nog werken en zonder dat statuut van SWT in mijn nek, ik voel me daar nog te jong voor. Het kan toch niet door de regering zienderogen goedgekeurd worden dat mensen die langer willen werken geen keuze hebben en in het SWT stelsel geduwd worden. Het is toch ook in het belang van de regering, zowel de Europese als Belgische regering wil van Brugpensioenen(SWT) af, en ook de economie wil dat mensen langen aan de slag blijven, daar zouden ze voor beloond moeten worden en niet gestraft. Ik vraag maar gewoon om eenzelfde behandeling als mijn jongere collega’s te krijgen, is dit teveel gevraagd na 38 jaar arbeid? Ik wil kunnen kiezen tussen SWT of NIET SWT Dit houd dan ook in een premie berekening zoals mijn jongere (-52jarige) collega’s! Ik/wij voel(en) me/ons echt gediscrimineerd !!!

Ook is de stemming ivm het sociaalplan niet eerlijk. Hoe kunnen mensen (65%) die niets te maken hebben met het SWT meestemmen over al dan niet akkoord zijn met het SWT plan. En natuurlijk ook andersom waarom moeten wij over hun premie beslissen als we het zelf toch niet kunnen krijgen.  Volgens mij is dit ver van eerlijk, en dit leeft bij de mensen op Ford Genk.

Op Ford zijn er SWT’ers die graag zouden langer werken zonder dit SWT stelsel maar de keuze niet krijgen en zich daarom dus ook gediscrimineerd voelen door hun ouderdom.

Is het niet al genoeg geweest dat ze ons de laatste jaren werk beloofd hebben tot 2020 en nu op kosten v/d staat ons wandelen sturen?

Ik/wij hadden graag jullie mening hieromtrent en een aanpassing in het sociaal Ford plan, zodat iedereen een vrije keuze kan maken.

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook sign_with_twitter

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Ik ga akkoord met de verwerking van persoonsgegevens

Reactielijst