De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven teken hier

Volgens het FD van 6 augustus hebben VVD en PvdA het voornemen de zelfstandigenaftrek in de inkomstenbelasting af te schaffen of flink te beperken. Ook wordt gesproken over de optie de zelfstandigenaftrek te laten bestaan, maar een ‘zzp-belasting’ in te voeren, wat voor een grote groep ondernemers op hetzelfde neerkomt.

Wij roepen de regering op dit voornemen te laten varen. De zelfstandigenaftrek is ingevoerd om ondernemers te compenseren voor allerlei kosten die een werknemer nu eenmaal niet heeft. Denk bijvoorbeeld aan een arbeidsongeschiktheidsverzekering, om maar een grote post te noemen.

Bovendien is de zelfstandigenaftrek, samen met de startersaftrek, de meest effectieve en efficiënte manier om ondernemerschap te stimuleren. Het afschaffen is derhalve de meest effectieve en efficiënte manier om het ondernemerschap in Nederland tegen te gaan. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

Als er oneigenlijk gebruik wordt gemaakt van de regeling, bijvoorbeeld door werkgevers die hun personeel ontslaan om ze als ‘zelfstandigen’ weer terug te huren, dan moet dat worden tegengegaan. Maar misbruik van het badwater zou geen reden mogen zijn om het kind ook maar weg te gooien.

De zelfstandigenaftrek moet blijven.

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook sign_with_twitter
OF

Als je een account hebt, log dan in, of registreer je anders door de velden hieronder in te vullen.
E-mail en wachtwoord zijn je inloggegevens om andere petities te kunnen ondertekenen nadat je hebt ingelogd.

Persoonlijke levenssfeer in de zoekmachines? U kunt gebruik maken van een nickname:

Je moet een correct e-mailadres invoeren om je handtekening te kunnen bevestigen, anders wordt deze verwijderd.

Ik bevestig de registratie en ik ga akkoord met Gebruik en Beperkingen van Diensten

Ik bevestig dat ik het privacybeleid heb gelezen

Toestemming voor de verwerking van persoonsgegevens
Machtiging voor communicatie en / of overdracht van gegevens aan partners en derden die werkzaam zijn op het gebied van diensten, redactionele, energie-, telefonie-, toerisme-, communicatie-, entertainment-, financiele-, verzekerings-, automotive-, grootschalige consumptie-, humanitaire en liefdadigheidsorganisaties. En andere promotie- en commerciële doeleinden door middel van post- of telefoon- en / of geautomatiseerde oproep- of oproepcommunicatiesystemen zonder tussenkomst van een exploitant en / of elektronische communicatie zoals e-mail.

Reactielijst

Verwante petities

Petitie Tekenen

Handtekening Facebook sign_with_twitter