Elkartasuna Kataluniako erreferendumarekiko / Apoyo al referéndum de Catalunya firma ora

Manifestu hau bultzatzen dugunok –unibertsitateko irakasle talde batek eta gehiengo sindikalak- atxikipena eta sinadura eskatzen dizugu Catalunyan egingo den erreferendumaren alde.

EUSKAL HERRITIK KATALUNIAKO ERREFERENDUMAREKIKO ELKARTASUNA

Kataluniako Generalitatearen Govern-ak, bertako Parlament-an duen gehiengo zabalean oinarrituz, Kataluniako herritarrei deialdia luzatu die datorren urriaren 1eko erreferendumean parte har dezaten, bakean eta demokratikoki, honako galdera honi erantzuna emateko: Katalunia errepublika moduan Estatu independente bat izatea nahi duzu? Hurbileko aurrekari ditu Quebec eta Eskozian eginiko galdeketak.

Kataluniako instituzioen legitimitatean sustraitutako ariketa demokratiko legitimoa izateaz gain, datu guztien arabera Kataluniako jendartearen gehiengoa -independentziaren alde ala kontra egon- auzi horri buruz galdetua izatearen alde dago.

Hori dela eta, PPren gobernua salatu behar dugu, PSOE eta Ciudadanos alderdien konplizitateaz baliatuz, erreferendum hori bitarteko oro erabiliz eragotzi nahi duelako. Eta honako hau nahi du ez legalitate arrazoiak direla eta, demokraziari eta erreferendumaren emaitzei beldurra diolako baizik. Honela bada, Estatu gabeko nazio bati erabakitzeko eskubidea ukatuko litzaioke.

U-1ean, erabakitzeko bere eskubidea burutzea nahi duten Kataluniako herritarren eta, bestalde, eskubide hori eragotzi nahi duen Estatuaren arteko talka gertatuko da. Hau da, batez ere, Kataluniaren aldeko gure elkartasunaren arrazoia. Eta horregatik, baita ere, deitoratzen ditugu bi jarrera. Alde batetik, hitzez herrien autodeterminazioaren alde egonik ekintzez erakusteko aukera agertzen den honetan, Estatuak eragindako berme ezaren erantzunkizuna demokratei leporatuz, atzera egiten duten horien koherentzia eza. Bestetik, Kataluniako herriarekiko Eusko Jaurlaritzaren elkartasun eza onartezina iruditzen zaigu, Rajoyen gobernuarekin egindako akordioak PPko gobernua sendotu eta Kataluniako instituzio demokratikoak ahultzen dituztelako.

Erreferendum horren alde deituko diren mobilizazioekin bat egin nahi dugu: Bartzelonan bertan, iraileko 11ko Diadako deialdiarekin eta, bereziki, hemen gure artean Gure Esku Dagok irailaren 16rako Kataluniaren erabakitzeko eskubidearen alde Bilbon deitutakoarekin.

Bultzatzaileak / Promotores: Ramon Zallo (UPV-EHU), Petxo Idoiaga (UPV-EHU), Helena Franco (UPV-EHU), Pedro Ibarra (UPV-EHU), Ane Larrinaga (UPV-EHU), Iñaki Lasagabaster (UPV-EHU), Francisco Letamendia (UPV-EHU), Mila Amurrio (UPV-EHU), Txiki Muñoz (ELA), Garbiñe Aranburu (LAB), Ana Pérez (STEILAS), Biktor Galarza (HIRU), Alazne Intxauspe (Etxalde), Txejo Ortega (ESK)

Quienes promovemos este Manifiesto -un grupo de profesorado universitario y la mayoría sindical- te animamos a firmar este manifiesto solidario con el referéndum de Catalunya y lo compartas con tus amistades y contactos, sabiendo que la fecha límite para hacerlo es el cercano 11 de setiembre de 2017

DESDE EUSKAL HERRIA EN APOYO AL REFERÉNDUM EN CATALUNYA

El Govern de la Generalitat de Catalunya, en base a la mayoría holgada del Parlament, ha convocado al pueblo de Catalunya en referéndum el próximo 1 de octubre para que decida pacífica y cívicamente si quiere o no "que Cataluña sea un Estado independiente en forma de república". Tiene como precedentes próximos las consultas realizadas en Québec y Escocia.

Es no solo un ejercicio democrático legítimo en base a la institucionalidad catalana sino que todos los datos confirman que, independientemente del sí o no en la respuesta, la inmensa mayoría de la sociedad catalana es partidaria de ser consultada al respecto.

Denunciamos por ello al Gobierno del PP que, con el apoyo de PSOE y Ciudadanos, quiere impedir por todos los medios ese referéndum, no por razones de legalidad sino por miedo a la democracia y al hipotético resultado. Se conculcaría el derecho a decidir de una nación sin Estado.

El 1-O va ser así un choque entre la ciudadanía de Catalunya que quiere ejercer el derecho a decidir y el Estado que quiere impedirlo. De ahí nuestro solidaridad inequívoca con Catalunya. Por ello también lamentamos dos actitudes. Por una parte, la incoherencia de quienes siendo partidarios de la autodeterminación de los pueblos se echan atrás cuando tienen ocasión para demostrarlo atribuyendo a los demócratas la responsabilidad de la falta de garantías que el Estado provoca. Por otra parte, nos parece inaceptable la insolidaridad del Gobierno Vasco para con el pueblo catalán ya que sus acuerdos con el Gobierno Rajoy fortalece a éste y debilita a las instituciones democráticas catalanas.

Queremos expresar nuestro apoyo a cuantas movilizaciones se convoquen en favor de la celebración de dicho referéndum comenzando por el respaldo a la Diada del 11 de septiembre en Barcelona y, especialmente, a la convocatoria de la manifestación de Gure Esku Dago para el 16 de septiembre en Bilbao a favor de la democracia y el ejercicio del derecho a decidir de Catalunya.

Firma La Petizione

Firma con Facebook Firma con Twitter

Privacy nei motori di ricerca? Usa un soprannome:

Confermo la registrazione ed accetto Uso e limitazioni dei servizi

Confermo di aver preso visione della Privacy Policy

Acconsento al Trattamento dei dati personali

Bacheca

Chi ha firmato questa petizione ha visto anche queste campagne:

Firma La Petizione

Firma con Facebook Firma con Twitter

Se disponi già di un account esegui il login

Commento

Confermo la registrazione ed accetto Uso e limitazioni dei servizi

Confermo di aver preso visione della Privacy Policy

Acconsento al Trattamento dei dati personali

Obiettivo firme raggiunto !

Firme Recenti

vedi tutte le firme

Elkartasuna ErreferendumarekikoDa:
Política y GobiernoIn:

Sostenitori ufficiali della petizione:

Nessuna tag

Invita amici dalla tua rubrica

Codici Per Incorporamento

URL diretto

URL per html

URL per forum senza titolo

URL per forum con titolo