Elkartasuna Kataluniako erreferendumarekiko / Apoyo al referéndum de Catalunya Unterschreibe jetzt

Manifestu hau bultzatzen dugunok –unibertsitateko irakasle talde batek eta gehiengo sindikalak- atxikipena eta sinadura eskatzen dizugu Catalunyan egingo den erreferendumaren alde.

EUSKAL HERRITIK KATALUNIAKO ERREFERENDUMAREKIKO ELKARTASUNA

Kataluniako Generalitatearen Govern-ak, bertako Parlament-an duen gehiengo zabalean oinarrituz, Kataluniako herritarrei deialdia luzatu die datorren urriaren 1eko erreferendumean parte har dezaten, bakean eta demokratikoki, honako galdera honi erantzuna emateko: Katalunia errepublika moduan Estatu independente bat izatea nahi duzu? Hurbileko aurrekari ditu Quebec eta Eskozian eginiko galdeketak.

Kataluniako instituzioen legitimitatean sustraitutako ariketa demokratiko legitimoa izateaz gain, datu guztien arabera Kataluniako jendartearen gehiengoa -independentziaren alde ala kontra egon- auzi horri buruz galdetua izatearen alde dago.

Hori dela eta, PPren gobernua salatu behar dugu, PSOE eta Ciudadanos alderdien konplizitateaz baliatuz, erreferendum hori bitarteko oro erabiliz eragotzi nahi duelako. Eta honako hau nahi du ez legalitate arrazoiak direla eta, demokraziari eta erreferendumaren emaitzei beldurra diolako baizik. Honela bada, Estatu gabeko nazio bati erabakitzeko eskubidea ukatuko litzaioke.

U-1ean, erabakitzeko bere eskubidea burutzea nahi duten Kataluniako herritarren eta, bestalde, eskubide hori eragotzi nahi duen Estatuaren arteko talka gertatuko da. Hau da, batez ere, Kataluniaren aldeko gure elkartasunaren arrazoia. Eta horregatik, baita ere, deitoratzen ditugu bi jarrera. Alde batetik, hitzez herrien autodeterminazioaren alde egonik ekintzez erakusteko aukera agertzen den honetan, Estatuak eragindako berme ezaren erantzunkizuna demokratei leporatuz, atzera egiten duten horien koherentzia eza. Bestetik, Kataluniako herriarekiko Eusko Jaurlaritzaren elkartasun eza onartezina iruditzen zaigu, Rajoyen gobernuarekin egindako akordioak PPko gobernua sendotu eta Kataluniako instituzio demokratikoak ahultzen dituztelako.

Erreferendum horren alde deituko diren mobilizazioekin bat egin nahi dugu: Bartzelonan bertan, iraileko 11ko Diadako deialdiarekin eta, bereziki, hemen gure artean Gure Esku Dagok irailaren 16rako Kataluniaren erabakitzeko eskubidearen alde Bilbon deitutakoarekin.

Bultzatzaileak / Promotores: Ramon Zallo (UPV-EHU), Petxo Idoiaga (UPV-EHU), Helena Franco (UPV-EHU), Pedro Ibarra (UPV-EHU), Ane Larrinaga (UPV-EHU), Iñaki Lasagabaster (UPV-EHU), Francisco Letamendia (UPV-EHU), Mila Amurrio (UPV-EHU), Txiki Muñoz (ELA), Garbiñe Aranburu (LAB), Ana Pérez (STEILAS), Biktor Galarza (HIRU), Alazne Intxauspe (Etxalde), Txejo Ortega (ESK)

Quienes promovemos este Manifiesto -un grupo de profesorado universitario y la mayoría sindical- te animamos a firmar este manifiesto solidario con el referéndum de Catalunya y lo compartas con tus amistades y contactos, sabiendo que la fecha límite para hacerlo es el cercano 11 de setiembre de 2017

DESDE EUSKAL HERRIA EN APOYO AL REFERÉNDUM EN CATALUNYA

El Govern de la Generalitat de Catalunya, en base a la mayoría holgada del Parlament, ha convocado al pueblo de Catalunya en referéndum el próximo 1 de octubre para que decida pacífica y cívicamente si quiere o no "que Cataluña sea un Estado independiente en forma de república". Tiene como precedentes próximos las consultas realizadas en Québec y Escocia.

Es no solo un ejercicio democrático legítimo en base a la institucionalidad catalana sino que todos los datos confirman que, independientemente del sí o no en la respuesta, la inmensa mayoría de la sociedad catalana es partidaria de ser consultada al respecto.

Denunciamos por ello al Gobierno del PP que, con el apoyo de PSOE y Ciudadanos, quiere impedir por todos los medios ese referéndum, no por razones de legalidad sino por miedo a la democracia y al hipotético resultado. Se conculcaría el derecho a decidir de una nación sin Estado.

El 1-O va ser así un choque entre la ciudadanía de Catalunya que quiere ejercer el derecho a decidir y el Estado que quiere impedirlo. De ahí nuestro solidaridad inequívoca con Catalunya. Por ello también lamentamos dos actitudes. Por una parte, la incoherencia de quienes siendo partidarios de la autodeterminación de los pueblos se echan atrás cuando tienen ocasión para demostrarlo atribuyendo a los demócratas la responsabilidad de la falta de garantías que el Estado provoca. Por otra parte, nos parece inaceptable la insolidaridad del Gobierno Vasco para con el pueblo catalán ya que sus acuerdos con el Gobierno Rajoy fortalece a éste y debilita a las instituciones democráticas catalanas.

Queremos expresar nuestro apoyo a cuantas movilizaciones se convoquen en favor de la celebración de dicho referéndum comenzando por el respaldo a la Diada del 11 de septiembre en Barcelona y, especialmente, a la convocatoria de la manifestación de Gure Esku Dago para el 16 de septiembre en Bilbao a favor de la democracia y el ejercicio del derecho a decidir de Catalunya.

Unterschreibe Die Petition

Unterschreibe mit Facebook sign_with_twitter

Solltest Du schon über einen Account verfügen, dann logge Dich ein . Andernfalls fahre mit der Registrierung fort, unterschreibe und fülle die unteren Felder aus.
Email und Passwort werden Deine Account-Daten sein. Du kannst nach dem Einloggen weitere Petitionen unterschreiben.

Privatsphäre in den Suchmaschinen? Sie können einen Spitznamen:

Achtung: Um Deine Unterschrift bestätigen zu können muss Deine Email gültig sein, andernfalss wird sie gestrichen.

Ich bestätige die Registrierung und ich stimme zu Verwendung und Einschränkungen von Dienstleistungen

Ich bestätige, dass ich die Datenschutzerklärung gelesen habe

Ich stimme der Personal Data Processing zu

Liste Der Kommentare

Wer diese Petition unterzeichnet hat, hat auch folgende Aktionen gesehen:

Unterschreibe Die Petition

Unterschreibe mit Facebook sign_with_twitter
ODER

Solltest Du schon über einen Account verfügen, dann logge Dich ein

Kommentar

Ich bestätige, dass ich die Datenschutzerklärung gelesen habe

Ich stimme der Personal Data Processing zu

Ziel der Unterschriften erreicht!

Letzte Unterschriften

Alle Unterschriften

Informationen

Elkartasuna ErreferendumarekikoVon:
Política y GobiernoIn:

Offizielle Befürworter der Petition:

Keine Tags

Lade Freunde aus Deiner Rubrik ein